Condiții de admitere în centre rezidențiale pentru persoane adulte cu handicap

 

Admiterea în centrele rezindențiale pentru persoane adulte cu handicap:

  • Centrul de Îngrijire și Asistență Slobozia

  • Centrul de Recuperare Neuro-Psihica pentru Adulți Movila

  • Centrul de Integrare prin Terapie Ocupațională “Kalina și Maria” Slobozia

 

Cine poate deveni beneficiar al serviciilor sociale (centrelor rezidențiale)?

  • Serviciile destinate persoanelor adulte cu handicap sunt organizate în conformitate cu prevederile art. 51 din Legea nr. 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap (republicată) și ale H.G. nr. 867/2015 actualizată, pentru aprobarea nomenclatorului serviciilor sociale, precum şi a regulamentelor cadru de organizare şi funcţionare a serviciilor sociale.
  • Centrele rezidențiale asigură servicii pentru persoanele adulte cu handicap care au domiciliul legal pe raza județului Ialomița.

-Beneficiarii Centrului de Îngrijire și Asistență Slobozia și ai Centrului de Integrare prin Terapie Ocupațională “Kalina și Maria” Slobozia sunt persoane adulte cu handicap indiferent de tipului acestuia.

-Beneficiari ai Centrului de Recuperare Neuro-Psihică pentru Adulți Movila pot fi doar persoanele adulte cu handicap neuro-psihic sau mintal.

-Pot beneficia de serviciile oferite de cele 3 centre rezidențiale,  persoanele adulte cu handicap care:

  • dețin certificat de persoană cu handicap, eliberat de Comisia de evaluare a persoanelor adulte cu handicap;
  • au recomandare de internare de la Comisia de evaluare a persoanelor adulte cu handicap;
  • nu pot beneficia de protecție și îngrijire la domiciliu sau în cadrul altor servicii din comunitate (conform art. 51, alin (5) din Legea nr. 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap (republicată))

 

Care sunt documentele necesare pentru admiterea în centrele rezidențiale?

  1. actele necesare, stabilite de furnizorul de servicii sociale:
  • Documente privind persoana cu handicap:
  • Cererea de admitere din partea solicitantului de servicii sociale (persoana cu handicap) sau a reprezentantului legal/reprezentantului convențional, în original;
  • Acte de stare civilă (original și copii): act de identitate (BI/CI/CP), certificat de naștere, certificat de căsătorie, hotărâre divorț sau certificat deces, după caz;
  • Declarația pe propria răspundere a solicitantului de servicii sociale  din care să reiasă că acesta nu are susținători legali (fiu/fiică, soț/soție, părinte) sau întreținători legali (după caz);
  • Copie de pe documentul care atestă incadrarea în grad de handicap;
  • Acte doveditoare privind veniturile, după caz: copie talon pensie recent, dacă este pensionar; adeverință de venit impozabil de la Administrația Financiară; adeverință cu terenul agricol declarat la Registrul agricol în anul în curs și copie după Contractul de arendare teren agricol; Declarația pe propria răspundere că nu are venituri;
  • Copia actului de proprietate a locuinței sau a actului în baza căruia persoana locuiește la adresă (a contractului de vânzare-cumpărare, copia actului de donație, copia actului de moștenire, copia contractului de închiriere);
  • Copii ale actelor juridice translative de proprietate, cu titlu oneros sau gratuit, încheiate în scopul întreținerii și îngrijirii personale (contract de întreținere, contract de întreținere cu clauză de uzufruct viager, act notarial cu ocazia  înstrăinării de bunuri materiale), după caz;
  • Card de sănătate, eliberat de Casa Națională de Asigurări de Sănătate (C.N.A.S);
  • Acte medicale care să ateste starea de sănătate: analize medicale (V.D.R.L, examen coproparazitologic, testul HIV, antigen HBs, HCV); evaluare neuro-psihiatrică; evaluare psihologică;
  • Documente eliberate de medicul de familie: adeverință medicală care să precizeze că nu suferă de boli infecto-contagioase; recomandarea medicală din care rezultă îngrijirea și asistarea persoanei cu handicap în regim instituționalizat; scrisoare medicală catre medicul unității de asistență socială;
  • Fișă de evaluare sociomedicală;
  • Anchetă socială/Raport de Anchetă Socială;
  • Dovada eliberată de serviciul public de asistență socială din cadrul primăriei de domiciliu, prin care se atestă că acesteia nu i s-au putut asigură protecţia şi îngrijirea la domiciliu sau în cadrul altor servicii din comunitate;
  • Pentru persoanele care prezinta handicap mental/psihic: Sentinta civila prin care s-a dispus curatela pentru reprezentarea in relatiile cu centrul  si copie de pe cartea de identitate/buletin de identitatea pentru curator sau Hotararea de punere sub interdictie - dupa caz și datele tutorelui.
  • Documente privind persoana cu handicap:
  • Acord de la autoritatea publică locală din care să reiasă că  realizează formalitățile de înmormântare a persoanei cu handicap, pentru persoana fără susţinători legali (fiu/fiică, soț/soție,părinte)
  • Declaraţie autentificată la notar din care să  reiasă că se realizează formalitățile de  înmormântare şi se asigură diferenţa de cost existentă între contribuţia lunară stabilită și contribuția persoanei asistate, pentru persoana cu handicap cu susţinatori legali (fiu/fiică, soț/soție,părinte), cu respectarea prevederilor Ordinului 1887/2016 privind stabilirea contribuției lunare de întreținere datorată de adulții cu handicap asistați în centrele rezidențiale publice pentru persoane adulte cu handicap sau de susținătorii acestora.
  • Documente privind susținătorii legali /reprezentanții legali/convenționali, după caz:
  • Copii ale actelor de stare civilă: act de identitate (BI/CI/CP), certificat de naștere, certificat de căsătorie, hotărâre divorț sau certificat deces, după caz;
  • Declarație pe propria răspundere cu motivele pentru care nu pot îngriji persoana cu handicap, precum și acte doveditoare;
  • Acte doveditoare privind veniturile și/sau Declarație notarială privind participarea la plata contribuției din partea persoanei cu handicap, după caz.

 

   Formulare utile:

categoria articolului: 
utile